Nasi absolwenci
mgr inż. Przemysław Sebastjan
(inżynier modelowania i symulacji, Tenneco Automotive w Gliwice)
Moja współpraca z przemysłem rozpoczęła się od projektu inżynierskiego, który realizowałem we współpracy z Tenneco Automotive w Gliwicach. Połączenie wiedzy uzyskanej na studiach z zakresu mechaniki, materiałoznawstwa oraz wytrzymałości materiałów, wraz z dostępem do zaawansowanego oprogramowania pozwoliło mi stworzyć projekt, który został zrealizowany i jest obecnie wykorzystywany w Tenneco.
Po uzyskaniu tytułu inżyniera dostałem od Tenneco ofertę pracy. Dzięki elastyczności godzin pracy oraz przychylności wykładowców, mogłem studiować dziennie mechanikę i budowę maszyn (specjalność mechanika komputerowa) oraz pracować na pół etatu.
Pracę magisterską napisałem ponownie we współpracy z Tenneco. Wiedza z zakresu teorii plastyczności oraz metody elementów skończonych uzyskana na drugim stopniu studiów okazała się nieoceniona. Po obronieniu pracy magisterskiej dostałem od Tenneco ofertę pracy w pełnym wymiarze godzin.
W ramach pracy zajmuję się głównie:
- modelowaniem numerycznym amortyzatorów (głównie kolumn MacPhersona) oraz ich podzespołów w programach HyperMesh oraz Abaqus/CAE,
- tworzeniem statycznych oraz quasi-statycznych analiz amortyzatorów w Abaqus/Standard oraz Abaqus/Explicit,
- przeprowadzaniem analiz zmęczeniowych w oparciu o wyniki symulacji numerycznych MES w nCode,
- dodatkowo: analizami tłoczenia metali, inżynierią odwrotną (Isight), optymalizacją (Tosca)oraz rozwijaniem eksperymentalnych metod identyfikacji danych materiałowych.
Moja praca realizowana jest dla (oraz przy współpracy z) większości marek samochodów dostępnych na naszym rynku (Ford, VW, BMW, JLR, Mercedes, PSA, Renault, Dacia, Nissan, Scania, itp.).
(ostatnia
aktualizacja 01/2016)
mgr
inż. Barbara Domagała
(specjalista systemów PLM, IBS
Poland sp. z o.o.)
Studia magisterskie w Instytucie Mechaniki i Inżynierii Obliczeniowej
umożliwiły mi podjęcie pracy w firmie IBS Poland w Gliwicach. Firma
zajmuje się dostarczaniem kompletnych rozwiązań klasy PLM (Product
Lifecycle Management) oraz usług inżynierskich i programistycznych.
Jesteśmy akredytowanym dostawcą rozwiązań Dassault Systemes (głównie
CATIA i ENOVIA) oraz certyfikowanym ośrodkiem szkoleniowym. Jestem
zatrudniona w Dziale Informatyki i Wdrożeń na stanowisku Młodszy
Specjalista Systemów PLM. W swojej pracy jestem odpowiedzialna m.in. za
wsparcie techniczne oraz kontakt z Dassault Systemes dotyczący
licencjonowania. Dzięki dynamicznemu rozwojowi firmy każdego dnia mogę
uczyć się czegoś nowego, co pozwala mi na ciągły rozwój. Wiedza zdobyta
podczas specjalizacji Modelowanie i Symulacja Systemów Mechatronicznych
ułatwia mi całościowe zrozumienie zagadnienia Cyklu Życia Produktu z
którym mam do czynienie na co dzień.
(ostatnia
aktualizacja 11/2015)
mgr
inż. Piotr Gocyła
(inżynier modelowania i symulacji,
Gestamp Polska)
Obecnie pracuję w firmie Gestamp Polska która jest częścią Gestamp
Group. Gestamp jest międzynarodową grupą zajmującą się w projektowaniem,
rozwojem oraz wytwarzaniem części metalowych dla motoryzacji. Grupa
specjalizuje się w rozwijaniu innowacyjnych produktów w celu osiągnięcia
coraz bardziej bezpiecznych i lżejszych pojazdów, a tym samym bardziej
przyjaznych dla środowiska. Wspólnie z naukowcami z Politechniki
Poznańskiej prowadzę projekt którego głównym celem jest stworzenie oraz
wdrożenie zintegrowanego systemu, który zapewni stabilność
wielooperacyjnego procesu formowanie blach karoseryjnych. System
wykorzystuje zaawansowany system pomiarów wizyjnych oraz obliczenia
numeryczne oparte o Metodę Elementów Skończonych. Dzięki wiedzy zdobytej
podczas studiów w Instytucie Mechaniki i Inżynierii Obliczeniowej mogę
sprostać wyzwaniom w mojej codziennej pracy.
(ostatnia
aktualizacja 11/2015)
Dr
Magdalena Nowak-Coventry CEng MWeldl
(Project leader, TWI,
Cambridge, Wielka Brytania)
Obecnie pracuję w TWI Ltd, Cambridge. TWI jest jednym z czołowych
niezależnych organizacji badawczych i technologicznych na świecie, z
doświadczeniem w rozwiązywaniu problemów we wszystkich aspektach
technologii produkcji, wytwarzania i zarządzania integralności
strukturalnej. Zajmuję się rożnymi projektami związanymi z testami
materiałów po zastosowanie kryteriów ECA (Engineering Critical
Assessment) w analizach spoin według normy BS7910. Uczę także w TWI
Training School zastosowania fitness-for-service według normy API579. W
2005 roku ukończyłam studia w Katedrze Wytrzymałości i Metod
Komputerowych Mechaniki na Politechnice Śląskiej. Moja praca magisterska
dotyczyła zastosowania algorytmu ewolucyjnego w zaawansowanym
harmonogramowaniu produkcji. Po ukończeniu studiów wyjechałam do Londynu
aby kontynuować naukę. Po studiach magisterskich z Advanced
Manufacturing Systems na Brunel University w Londynie dostałam
stypendium na doktorat z metalurgii w Brunel Centre for Advanced
Solidification Technology. W wyniku moich badan doktoranckich
opracowałam nowa metodę rozdrabniania ziarna stopów aluminium (Al-Si).
Jako rezultat moich badan razem z moim promotorem opatentowaliśmy tę
technologie, WO 2012/110788 A2.
(ostatnia
aktualizacja 03/2015)
mgr inż. Jacek Witek
(Design Engineer, Instytut
Lotnictwa w Warszawie)
Jestem absolwentem Politechniki Śląskiej (Wydział Mechaniczny
Technologiczny, Instytut Mechaniki i Inżynierii Obliczeniowej,
specjalność - Modelowanie i symulacja systemów mechatronicznych na
kierunku Mechatronika). Pracuję w zespole Clearance Design &
Technology. Praca w tym dziale ma charakter ściśle analityczny i jest
niezwykle interesująca, ponieważ jako jedna z nielicznych, wymaga
szczegółowej znajomości budowy całego silnika odrzutowego oraz procesów,
jakie w nim zachodzą. Razem z zespołem badamy zagadnienia związane m.in
z osiowosymetrycznym przyrostem rotora i statora podczas pracy w różnych
warunkach, wyznaczaniem granic przycierania oraz styku, badaniem
wibracji samowzbudnych, drgań ciernych jak również minimalizacją
przepływu przez szczeliny występujące we wszystkich modułach silnika
począwszy od wentylatora, a kończąc na turbinie niskiego ciśnienia np. w
silnikach GEnx – 787 Dreamliner; LM6000 – mobilna turbina gazowa. Wyniki
pracy zespołu muszą spełniać rygorystyczne wymagania, co przekłada się
na polepszenie operatywności i wydajności pracy silnika. Ze względu na
różnorodność danych wejściowych, na co dzień pracuję w programach tj.
ANSYS, MSC Patran, Siemens NX. Wszystko, czego nauczyłem się podczas
studiów na Wydziale Mechanicznym Technologicznym, a w szczególności
wiedza związana z analizą wytrzymałości materiałów oraz znajomość metod
optymalizacji jest silną podstawą teoretyczną i praktyczną, która
pozwala mi podejmować nowe wyzwania zawodowe.
(ostatnia
aktualizacja 03/2015)
mgr
inż. Martyna Poręba
(Stress Engineer, Amec Foster Wheeler)
Studia na Politechnice Śląskiej ukończyłam w 2015 roku. Dzięki wysokim
kwalifikacjom kadry Instytutu Mechaniki i Inżynierii Obliczeniowej już
od początku studiów wiedziałam, że w przyszłości chcę zajmować się
numerycznymi analizami wytrzymałościowymi przy wykorzystaniu metody
elementów skończonych (MES). Dlatego na ostatnim roku studiów podjęłam
ponadroczny staż w Tenneco Automotive Eastern Europe w Gliwicach na
stanowisku Design & Development Engineer. Do moich obowiązków należało:
- opracowywanie modeli amortyzatorów samochodów osobowych, ciężarowych i
motocykli za pomocą programów HyperMesh oraz Abaqus/CAE, -
przeprowadzanie analiz statycznych i quasi-statycznych za pomocą
programu Abaqus/Standard, - przeprowadzanie analiz zmęczeniowych za
pomocą programu nCode, - współpraca z innymi działami w firmie. Od
niedawna pracuję w Amec Foster Wheeler w Sosnowcu, na stanowisku Stress
Engineer. Firma zajmuje się zarówno projektowaniem, jak i wytwarzaniem
kotłów przemysłowych. Na tym stanowisku również zajmuję się analizami
wytrzymałościowymi, tym razem z wykorzystaniem programu Ansys. Jestem
zadowolona z wyboru specjalności w Instytucie Mechaniki i Inżynierii
Obliczeniowej, ponieważ teraz spełniam swoje marzenia.
(ostatnia
aktualizacja 11/2015)
mgr inż. Tomasz Biały
(inżynier ds. symulacji
termicznych, Automotive Lighting Polska)
Ukończyłem studia w Instytucie Mechaniki i Inżynierii Obliczeniowej
(specjalność - Modelowanie i symulacja systemów mechatronicznych na
kierunku Mechatronika) , gdzie mogłem rozwinąć swoje umiejętności w
dziedzinie symulacji FEM oraz CFD. Wiedza, którą zdobyłem w czasie
studiów magisterskich dobrze przygotowała mnie do zagadnień, które
czekały na mnie w pracy zawodowej. Do moich obowiązków należy m.in.:
przeprowadzanie numerycznych analiz cieplnych oraz wilgotnościowych lamp
samochodowych projektowanych przez nasz zakład głównie dla klientów
grup: FIAT, VW, PSA, GM. Dodatkowo rozwijam także techniki symulacji,
aby lepiej odzwierciedlić modelowaną rzeczywistość. Dzięki wielkiemu
rozmachowi naszego działu R&D mam dostęp do najwyższej jakości sprzętu i
pomiarów, które ułatwiają mi badania i projektowanie coraz lepszych
lamp. Zdarza mi się też pomagać oraz wspólnie rozwiązywać problemy z
naszymi zagranicznymi jednostkami badawczo-rozwojowymi.
(ostatnia
aktualizacja 03/2015)
mgr
inż. Rafał Zimnowodzki
(konstruktor CAD, M-TE Sp. z o.o.)
Głównym profilem działalności firmy Marcoll - Technical Equipment Sp. z
o. o. jest produkcja specjalistycznych maszyn i urządzeń dla różnych
gałęzi przemysłu, głównie automotive. Firma posiada dział produkcyjny
wyposażony w park maszynowy, gdzie jest realizowana konwencjonalna
obróbka skrawaniem, obróbka cnc, spawanie, montaż maszyn i urządzeń itp.
Obecnie pracuję na stanowisku młodszego konstruktora w biurze
projektowym firmy. Pracuję przy realizacji nowych inwestycji, jak
również modernizacji i przebudowie istniejących instalacji. Pracę uważam
za niezwykle ciekawą i stale rozwijająca mnie zawodowo, ponieważ
konstruując prototypy nowych maszyn i urządzeń stawiane są coraz to nowe
wyzwania i pytania na które szukam odpowiedzi. Do dyspozycji
konstruktorów jest oprogramowanie do projektowania inżynierskiego CAD
oraz wizualizacji, a także moduł MES. Z okresu studiów w pracy zawodowej
wykorzystuję wiedzę z zakresu numerycznej analizy wytrzymałościowej,
podstaw konstrukcji maszyn, oprogramowania inżynierskiego, a także
znaczący wkład w samokształcenie wniosły projekty realizowane w
studenckim kole naukowym Pikiot.
(ostatnia
aktualizacja 12/2014)
dr
inż. Tomasz Czyż
(specjalista ds. obliczeń, MESco)
Firma MESco, w której pracuję, zajmuje się wdrażaniem nowoczesnych
systemów obliczeniowych w przemyśle. Systemy te pozwalają na
wyrafinowaną symulację komputerową prawie wszystkich zjawisk fizycznych
występujących w rzeczywistości. Oprócz tego firma wykonuje symulacje
komputerowe zlecone przez przemysł, organizuje szkolenia i uczestniczy w
programach europejskich. Studia magisterskie i doktoranckie, które
odbyłem w Katedrze Wytrzymałości Materiałów i Metod Komputerowych
Mechaniki, zaopatrzyły mnie w gruntowną wiedzę pozwalającą na
zrozumienie i swobodne użytkowanie komercyjnego oprogramowania opartego
na Metodzie Elementów Skończonych. Dodatkowo praca ze studentami i
rozwinięcie zdolności dydaktycznych przełożyło się na dobre
przygotowanie i prowadzenie kursów, które organizuje nasza firma.
(ostatnia
aktualizacja 12/2008)
mgr
inż. Lech Parylak
(Desing
Engineer, GE Aviation)
Pracuję w dziale HPT Military, w zespole zajmującym się częściami
wirującymi turbiny wysokiego ciśnienia silnika odrzutowego - CF6 (Boeing
747, Airbus A330). Razem z zespołem badamy takie zagadnienia jak
wytrzymałość zmęczeniowa czy optymalizacja geometryczna komponentów.
Jesteśmy w ciągłej współpracy z oddziałem w Stanach Zjednoczonych, a
czerpiąc z ich wieloletniego doświadczenia na każdym kroku uczymy się
czegoś nowego. Współpracujemy również z innymi oddziałami
zlokalizowanymi na całym świecie, co sprawia że codziennie pojawia się
okazja do nawiązania nowych kontaktów. Jako, że stale zajmuję się
analizą wytrzymałościową, to w znacznym stopniu wykorzystuję informacje
zdobyte podczas studiowania w Katedrze Wytrzymałości Materiałów i Metod
Komputerowych Mechaniki. Zarówno gruntowna wiedza teoretyczna wyniesiona
z wykładów, jak i praktyczne umiejętności w obsłudze oprogramowania
inżynierskiego są moim dużym atutem w pracy.
(ostatnia
aktualizacja 06/2011)
mgr
inż. Paweł Nycz
(Junior
Stress Engineer, Foster Wheeler Energia Polska)
W pracy wykonuję
obliczenia wytrzymałościowe rurociągów i dobieram zawieszenia, dodatkowo
wykonuję obliczenia kanałów powietrza i spalin, komór, układów
belkowych, oraz innych elementów kotła, a także weryfikuję obliczenia
innych firm dla ww. układów. Podczas studiów na Wydziale i w Katedrze
Wytrzymałości Materiałów i Metod Komputerowych Mechaniki uzyskałem
bardzo dobre przygotowanie w zakresie analitycznych obliczeń
wytrzymałościowych, termomechaniki oraz modelowania konstrukcji za
pomocą metody elementów skończonych oraz materiałoznawstwa (zajęcia
laboratoryjne)
(ostatnia
aktualizacja 12/2008)
dr
inż. Antoni Skrobol
(inżynier ds. badań, Tenneco Automotive
Eastern Europe)
Jako inżynier ds. badań jestem odpowiedzialny za wspieranie różnorodnych
projektów prowadzonych w Tenneco Ride Control. Podstawowe
zadania, którymi się zajmuję, to: działania prowadzone jako ekspert ds.
metody elementów skończonych – wykorzystywanie swojej wiedzy do analizy
konstrukcji, zniszczenia a także weryfikacji i walidacji komponentów i
ich złożeń; wnoszenie specjalistycznej wiedzy oraz doświadczenia na
etapie projektowania części oraz działalność jako audytor wewnętrzny
zgodności systemu jakości z wymaganiami normy ISO/TS 16949:2002.
(ostatnia
aktualizacja 12/2008)
mgr
inż. Michał Olejniczak
(konstruktor, Instytut Lotnictwa w Warszawie)
Podczas studiów na Wydziale Mechanicznym Technologicznym moja wiedza
powiększyła się o wiele zagadnień przydatnych w obecnej pracy. Począwszy
od różnego rodzaju wiedzy teoretycznej przydatnej w koncypowaniu,
projektowaniu i konstruowaniu po wiedzę praktyczną poznaną podczas
laboratoriów dotyczącą technologii wykonywania projektowanych elementów.
Wiedza taka znacznie ułatwia tworzenie projektów, ponieważ pozwala
przewidzieć wiele problemów, które mogłyby wystąpić. Studia na Wydziale
ukształtowały we mnie pewną "intuicję inżynierską". Studia w Katedrze
również pozwoliły mi na poznanie wielu ciekawych zagadnień. Same
informacje dotyczące wytrzymałości materiałów są bardzo przydatne w
mojej pracy. Podczas studiów poznałem też obsługę wielu programów
wspomagających pracę inżyniera takich jak MSC Patran/Nastran, Catia V5,
AutoCAD i wiele innych. Wiedza na temat tego oprogramowania znacznie
ułatwia mi pracę na stanowisku konstruktora CAD, ponieważ wszystkie z
tych programów wykorzystuje w mojej pracy zawodowej. Również realizacja
mojej pracy dyplomowej pod tytułem "Projekt stanowiska do badania prętów
na wyboczenie" przygotowała mnie do wykonywania projektów w Instytucie
Lotnictwa. Dzięki studiom na Wydziale Mechanicznym Technologicznym mam
możliwość podjęcia pracy w prestiżowej instytucji badawczo-rozwojowej,
jaką jest Instytut Lotnictwa. Jestem dumny ze studiów ukończonych na
Naszym Wydziale, dzięki nim mogę brać udział w wielu ciekawych
projektach w mojej obecnej pracy.
(ostatnia
aktualizacja 12/2008)
mgr
inż. Paweł Gocyła
(inżynier modelowania i symulacji, TECOSIM)
Pracuję w firmie Tecosim, która jest jednym z największych dostawców
obliczeń metodą elementów skończonych w Niemczech. Firma pomaga tworzyć
innowacyjne rozwiązania w takich sektorach jak motoryzacja, energetyka
oraz medycyna. Naszymi klientami są m.in. Audi, AMG, Bentley, Jaguar,
Porsche oraz wiele innych. Moim zadaniem jest wspomaganie działu NVH w
departamencie hamulców w firmie Ford, odpowiedzialnym za rozwój systemów
hamulcowych pod względem eliminacji różnego rodzaju dokuczliwych
dźwięków. Zajmuję się głównie obliczeniami piszczenia hamulców w
programie Abaqus. Jestem ponadto odpowiedzialny za: walidację danych
materiałowych poszczególnych komponentów wchodzących w skład układu
hamulcowego; budowanie wirtualnych modeli tychże układów; korelację do
testów rzeczywistych oraz proponowanie zmian konstrukcyjnych. Studia na
Instytucie Mechaniki i Inżynierii Obliczeniowej pozwoliły mi zdobyć
szeroką wiedzę, którą obecnie wykorzystuję i rozwijam w mojej pracy.
(ostatnia
aktualizacja 11/2015)
mgr
inż. Andrzej Fizia
(Inżynier serwisowy, KUKA Roboter)
Pracuję w firmie KUKA Roboter w dziale serwisu. Zajmuję się serwisem
mechanicznym i elektrycznym robotów przemysłowych oraz szaf
sterowniczych. Do moich obowiązków należy również programowanie
stanowisk zrobotyzowanych. Codziennie spotykam się z nowymi problemami,
przez co moja praca jest interesująca i rozwojowa. Studia, które odbyłem
w Katedrze Wytrzymałości Materiałów i Metod Komputerowych Mechaniki,
dały mi szeroki zakres wiedzy z mechaniki, rysunku technicznego,
programów CAD-owskich oraz programowania, które teraz na co dzień
wykorzystuje w swojej pracy.
(ostatnia
aktualizacja 11/2010)
|